Risto Mejide és llicenciat en MBA i en Direcció d’Empreses per ESADE, on després també va donar classes. Actualment és professor en un Postgrau de Comunicació i Publicitat i és Directiu Creatiu de destacades agències espanyoles, entre elles Aftershare.tv, que la va crear ell mateix.
Però a Risto no se’l coneix per tot això, Risto és un fenomen mediàtic que ha nascut a Operación Triunfo, i no és un concursant sinó que és el jurat. És un personatge que genera controvèrsia, però no es pot negar que és una de les personalitats més carismàtiques de la cultura popular. De fet, ha aconseguit el que sempre exigeix als joves que participen en aquest reality i és ser un producte. Ell ha creat un personatge que atrau a milers d’espectadors, i això és evident quan mirem les audiències. El concurs passa de 22% de share a 44% en el moment de les seves intervencions.
Tothom sap qui és perquè Risto domina el mitjà de la televisió i s’ha convertit en una marca, seguint els termes que utilitza ell mateix. En el fons només surt 15 minuts cada setmana a la televisió, però els sap aprofitar i els hi està traient molt rendiment. Ara per exemple ha publicat un llibre: “El pensamiento negativo”. És un d’aquests autors mediàtics que s’han posat tan de moda i que reflecteixen el gran poder de la televisió en la nostra societat. Chikilicuatre n’és un altre exemple. Si no surts a la televisió no ets ningú i si hi surts tot el que dius es sobredimensiona. Risto ha sabut aprofitar això i envia missatges punyents i polèmics que donen de què parlar durant tota la setmana, fins que torna a aparèixer. En una societat on tothom es preocupa pel què pensen de nosaltres i per intentar caure bé a la resta de gent, aquest senyor ha demostrat que això li és igual i diu el què pensa (o el que li diuen que ha de pensar) sense pèls a la llengua i sense importar-li crear-se enemics.
Però a Risto no se’l coneix per tot això, Risto és un fenomen mediàtic que ha nascut a Operación Triunfo, i no és un concursant sinó que és el jurat. És un personatge que genera controvèrsia, però no es pot negar que és una de les personalitats més carismàtiques de la cultura popular. De fet, ha aconseguit el que sempre exigeix als joves que participen en aquest reality i és ser un producte. Ell ha creat un personatge que atrau a milers d’espectadors, i això és evident quan mirem les audiències. El concurs passa de 22% de share a 44% en el moment de les seves intervencions.
Tothom sap qui és perquè Risto domina el mitjà de la televisió i s’ha convertit en una marca, seguint els termes que utilitza ell mateix. En el fons només surt 15 minuts cada setmana a la televisió, però els sap aprofitar i els hi està traient molt rendiment. Ara per exemple ha publicat un llibre: “El pensamiento negativo”. És un d’aquests autors mediàtics que s’han posat tan de moda i que reflecteixen el gran poder de la televisió en la nostra societat. Chikilicuatre n’és un altre exemple. Si no surts a la televisió no ets ningú i si hi surts tot el que dius es sobredimensiona. Risto ha sabut aprofitar això i envia missatges punyents i polèmics que donen de què parlar durant tota la setmana, fins que torna a aparèixer. En una societat on tothom es preocupa pel què pensen de nosaltres i per intentar caure bé a la resta de gent, aquest senyor ha demostrat que això li és igual i diu el què pensa (o el que li diuen que ha de pensar) sense pèls a la llengua i sense importar-li crear-se enemics.
Valoracions de Risto: http://www.youtube.com/watch?v=uSyi9dsfYxU&feature=related
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada