diumenge, 11 de maig del 2008

Jornades de Periodisme Cultural

El dimecres em vaig disposar a assistir a una de les confrències de les Jornades de periodisme cultural que organitza la UAB, de fet, era a la única que podia anar per qüestions d'horaris. Està molt bé que la universitat prepari aquests actes, però llavors caldria facilitar una mica més la possibilitat d'anar-hi. Bé, aquesta conferècia tenia lloc a la Sala de Graus a les 10:30, el problema és que tampoc tenia molt clar quin tema es tractaria, ja que vaig rebre tres programes diferents d'aquestes jornades, la qual cosa em va sorprendre bastant.
La taula rodona tractava el tema de les Revistes Culturals i va venir Robert Joan com a representant de la revista Lateral, Óscar Fontrodona de la revista Ajo Blanco i David Barba per parlar-nos de Quimera i Viejo Topo, tot i que va fer una introducció històrica tan llarga que no va explicar quasi res d'aquestes publicacions.
El millor de la xerrada va ser al final quan vam poder participar nosaltres i comentar com està actualment la situació dels mitjans culturals i pensar com podiem millorar aquest panorama que ens van pintar com a molt precari i negre. En la presentació de totes les revistes va quedar clar que havien hagut de tancar per problemes econòmics, menys Quimera que és un gran referent literari. Són revistes amb poca tirada, que són difícils de tirar endavant i que s'han vist molt perjudicades per l'aparició d'Internet. Vam estar parlant sobre els blogs i vam arribar a la conclusió que poden oferir continguts molt interessants, però n'hi ha tants que és difícil seleccionar-los. Per això calen portals aglutinadors que organitzin la gran quantitat d'informació que proporciona la xarxa.
Em va agradar anar a aquesta taula rodona perquè no coneixia cap d'aquestes revistes i, tot i que vaig sortir una mica desanimada perquè és un món molt difícil, em va semblar interessant conèixer la situació de les revistes culturals.